söndag 3 juni 2007

söndag den 3 juni 2007

Ja, som förståeligt är så har mycket i denna vecka kretsat kring små djurs vara eller inte vara i vår hårbotten. Jag har friskförklarat oss, men ändå så tycker jag att det kliar mest hela tiden. Och det hela är väldigt irriterande. Värst var det nog i fredags, när jag tvättade allt igen för tredje gången, insåg att det var i onödan och det regnade ute, så att inget torkade.

För övrigt har inte veckan inneburit något riktigt spännande, men lite småtrevliga grejer har vi allt hunnit med.

Vi hade Martina på middag i onsdags kväll och vi var själva bortbjudna i lördags till ett amerikanskt par med en liten tjej som tyckte att stella var jätterolig, när jag tyckte att hon var superjobbig. Vi fick grillad mat och då saknar jag VH-baksidan igen.

Stella blev castad för ett modelljobb. Vi får nog reda på imorgon om det gick eller ej. Hon skulle gärna vilja, inte för någon annan orsaks skull än att hon är avis på att felix fått köpa leksak, som f.ö. redan gått sönder(!).

Vi var bjudna till våra kinesiska grannar med kusinerna i barnens åldrar för att fira barndagen 1 juni (grattis cecilia också). Detta firades med att beställa pizza och spagetti och köttfärssås från Pizza Hut. Deras ayi hade gjort lite smårätter som kasper åt med god aptit; räkor och gurkstavar i vitlökssås. Och på middagen med amerikanarna satte han gladeligen i sig en majskolv. Konstig kille. Men gullig också. Under dagen hade jag på mig mina nyinförskaffade träörhängen. När han satt på mina axlar under promenaden hem, så sa han: ”kakka” och försökte stoppa dem i munnen! Andra ord som används flitigt av den lille killen är tätte (täcke), bölaj (blöja), tassi (taxi), ditt (dricka), lass (glass) och bann (bajs).

Lördag förmiddag tillbringade vi i ett fängelse/minnespark. Minnesparken var jättefin med mycket grönt, vatten och stora skulpturer. Fängelsedelen var då läskigare. Tänk att riktiga folk verkligen har varit inspärrade där. Efter en lunch på McD gick vi till vår gamla park. Där träffade vi ”kusinerna”, Demi och Joseph. De skulle åka inlines och stella fick prova lite, men Joseph snålade ut till Felix förtret.

Vädret i helgen har varit svalt. Vi är lyckliga varje dag vi kan bära långärmat och ser det nästan som en välsignelse. Det jobbigaste är dock regn. För här är ändå så fuktigt i luften att när det regnar så torkar marken inte upp. Och inomhus blir det jättekonstigt.

Nästa vecka får vi besök från usa i form av Britt Stubbendorf. Kul.

johanna

Inga kommentarer: