lördag 28 april 2007

Måndag hela veckan

Idag är det lördag i övriga världen, men här är det fredag. Igår var det också fredag. I morgon är det inte lördag eller söndag utan, just det måndag och då blir ju måndag tisdag. Mycket logiskt. Detta för att man ska kunna ta ledigt nästan hela nästa vecka i ett utdraget förstamajfirande.

Vi är ju som bekant lite blåögda när det gäller vad vi är villiga att göra för våra vänner. En familj, som är på väg att lämna Kina för att åka tillbaka till Amerika, bad oss om tjänsten att bo hos dom några dagar för att ta hand om deras barn, medan dom åker på en shoppingresa några timmars flygning bort. Deras hus ligger i samma gated community som ganska många andra av våra vänner (inklusive Siebkes) så vi tyckte att det var ok. Dessutom ingår ju deras bil med tillhörande chaufför. Men vad vi inte planerat på var att Stellington skulle passa på att få feber och bli lite krasslig. Familjen som vi skulle ta hand om är dessutom en sån där familj med rätt kasst immunförsvar och är därmed livrädda för allt vad sjukdom heter. Så Johanna packade glatt in killarna i en taxi och åkte bort till våra vänner medan jag och Stella stannade hemma. Mina dagar går nu ut på att titta på barbiefilmer varvat med att äta hamburgare och pizza. Utöver att se till att Stella är mätt, glad och frisk så har jag även en till person i vår familj att ta hand om. Det är nämligen så att Stella lyckades övertala pappa om att hon nog behövde en Tamagotchi. Inga problem tyckte jag intet ont anandes. Men den lilla rackaren kräver nästan mer uppmärksamhet än våra andra barn tillsammans. Och för att inte Stella ska bli helt överrumplad av sorg så måste jag då och då se till den och ge den lite mat eller medicin. Allt detta medan mina klasskamrater sitter i skolan, det är ju trots allt fredag igen.

Christopher

1 kommentar:

Anonym sa...

krya på dig Stella!

//mathias