torsdag 26 april 2007

spännande kinaupplevelser

jag har inom loppet av 24 timmar lyckats pricka in några riktigt kinesiska höjdpunkter.
igår kväll när jag var ute och letade kortärmade tröjor till stella så rapade butiksexpiditen som stog en halv meter ifrån mig, två gånger. hon vände sig inte ens bort ifrån mig! det var svårt att hålla sig för fniss. bara i kina...
idag har vi ätit kinesisk kebab igen. kan man bli beroende av mat, så är detta min drog. det är fantastiskt gott. min första upplevelse var obeskrivlig. måste upplevas för att förstås. jag har varit sugen konstant sedan dess. bara i kina... (tyvärr inte i sverige ialla fall. t.o.m. godare än den i karlskrona.)
som efterrätt till kebaben skulle vi lyxa till oss med glass. felix var vinnaren med en vanlig (tråkig?) jordgubbsglass. stella valde en glass som hon sett en man vi pratat med innan äta. det visade sig vara yoghurtglass med bönor. i det högljudda missnöjet av glassvalet så sa den snälla pappan att hon skulle få en ny glass. i nästa kiosk valde de en chokladdragerad glass, tillsynes god, för 1kr. fantastiskt bra pris. men det som såg ut att vara violglass visade sig vara... sötpotatis kanske. mycket missnöje igen och ett löfte om magnum från egen frys istället. nästa gång skall vi prova på ärtglassen och majsglassen oxå. bara i kina... ?

för alla som oxå önskar att de kunde få prova på glass med grönsakssmak, men som inte tänker komma hit, så ger jag er lite tröst med denna länk: http://youtube.com/watch?v=W9ieiY2_dZI&mode=related&search=


må väl.
johanna

3 kommentarer:

Anonym sa...

godare kebab än i karlskrona? det måste verkligen vara något unikt alltså! och majsglass?? vilket land. eller det kanske är vi svenskar som är konstiga...
imorgon är min sista dag som tingsnotarie. det är .... UNDERBART!
ska hem till karlskrona och fira med en kebab.. kram!

Anonym sa...

glömde fråga- hur går det med stellas skolplaner? /Annika

Anonym sa...

bönglass låter inte gott i mina små ytteröron... hemskt och avskyvärt! bäst ni skvallar för den svenska ambassaden!
//mathias