måndag 17 september 2007

julhajk

(detta inlägg är publicerat helt utan vetskap och godkännande från min man...)
Julhajken är en trevig tradition som tyvärr numera inkräktar på min familjs julefrid. En supertrött pappa på självaste julafton är ju inte vad som tänks som optimalt. Det är säkerligen fler än jag som känner så, då jag vet att uppslutningen inte varit hög de senaste åren. Jag kom att tänka på detta när jag stog och skar lök till lunchen och kom på en lösning. Varför inte ändra datum till 25:e istället? Då är det oxå jul och en halvtrött pappa på annandagen är överkommligt. (Kanske kan han vara hemma och passa barnen, medan frun springer på mellandagsrea?) Så, vad sägs fruar? Skall vi gadda ihop oss och få iväg våra män till skogen, så att de kan grilla korv, frysa rumpan av sig och ha roligt, bara sådär som killar kan tillsammans utan kvinnligt sällskap? Fast två dagar senare...
Sedan vill jag slå ett slag för vår egen hajk. Jag hade tänkt mig kanske 2:a helgen i maj. Då är det säkert varmt nog för att slippa mössan på natten. Vore inte det något? Jag återkommer om detta i mars. Jag skall komma hem först bara...
johanna

2 kommentarer:

Helena sa...

jag är definitivt för!

Marie sa...

Räkna med mig om jag får komma. Har aldrig varit med som "vuxen", bara som myggbiten (på ögonen) ung kvinna.