fredag 14 september 2007

Soulnite

Jag fick en förfrågan om jag kunde tänka mig att göra lite promotion för Soulnite på vår blogg. Normalt så gör vi inte promotion eller produktplacering här på bloggen, men jag lovade att kladda ner några rader i alla fall.

Jag var ju med den där första kvällen (88 eller 89) i vårt vardagsrum i Örby när Olle hade kallat till möte om att få ihop en Soulnite. Jag vill nästan, som vanligt, påstå att namnet soulnite kommer från mig. Det känns så i alla fall. Men vi är väl en fem, sex personer som kan göra samma anspråk. Hur som helst, så känner jag ett visst ansvar för Soulnite och trots att en av höjdpunkterna brukar vara att jag och de andra grundarna får ta över skivtallrikarna någon timma, så gissar jag att de flesta kommer på grund av husbandet, Soulnite Allstars. I år kan jag tyvärr inte komma själv då jag känner att jag inte riktigt mäktar med resan då årets fest är på Nalen i Stockholm. Hade festen varit i Gubbängen hade jag självklart tagit första flyg från Kina, men Nalen känns precis för långt bort. Det är dessutom ingen sport att ha en fest på Nalen, tacka vet jag Gubbängen, där ljudet aldrig riktigt går att få ordning på och där taket är minst tio meter högt. På Nalen har dom säkert strålkastare och sånt också. Har vi blivit för fina för gympahallar? Finns det något som går upp emot att dansa in i straffzonen för att sen styra ut mot den där mittcirkeln och sen följa volleybollmarkeringarna längs väggarna ett tag?

Men om ni tycker att det är kul att gå på en gammal möglig festlokal med livemusik, min farsa var där när han var ung, så tycker jag att ni ska göra det.

Det är dessutom så att det finns ett begränsat antal biljetter, så tydligen ska man vara framme i god tid.

www.soulnite.se

Christopher

Inga kommentarer: