fredag 3 augusti 2007

lite uppdatering i korthet

jag har skrivit langa redogorelser for varje dag, men det ar ju pa datorn och annu har vi inte kommit nagonstans med tradlost har.
vi ar fram till imorgon bitti pa on ko samui, pa ostkusten. det ar blatt hav, kokospalmer, bungalow vid stranden. det later idtylliskt, men dt ar oxa lerigt i havet precis utanfor sa man maste ga langt bort for att bada, damen som jag glatt lamnat min tvatt till forstorde mina enda shorts (och bra shorts vaxer inte pa trad...) och det ar sa turistigt att man kan krakas. vi kanner just nu att thailand ar lite val overskattat. bjud in er en dag till oss nar solen skiner pa sommaren sa skall vi ta er till lika fantastiska stallen i sverige, 30 min fran nynashamn. och da slipper man pengar p[ flygbiljetter!
men vi ar lyckliga som ar har. i shanghai var det varmaste dagen pa 63 ar enligt viktoria. det maste betyda runt 45 grader ungefar. har ar det betydligt svalare och har inte regnat nagot namnvart. vi ar ju svenskar...
vi aker imorgon mot krabi.
johanna

1 kommentar:

Anonym sa...

har inte varit inne och läst på länge, men blir lika glad varje gång!! thailand alltså? där är alla jättesnälla, fast det kanske de är i Kina också- vad vet jag?? jag har börjat jobba på Telenor i Karlskrona. vem hade trott? inte jag.. kram! Annika