fredag 31 augusti 2007

Thailand. Tja sådär kanske.

Ja då är vi hemma igen, känns mycket skönt. Några snabba rader om mina intryck av Thailand. För det första så tycker jag det finns bättre sätt att spendera sina pengar än att åka till Thailand. Ok, det är billigt att bo och äta, men det är inte billigt (eller miljövänligt) att flyga så långt. Vänd på budgeten och åk till Gotland och bo på lyxhotell istället. Men ska man nu nödvändigtvis åka så kan jag tipsa om att lägga lite pengar på att hyra bil så man slipper vara fast i de olika små risiga städerna. Man måste sen dubbelkolla alla tips man får, det kan nämligen vara så att en alldeles förträffligt fin ö normalt är helt stängd när ni dyker upp. Kan berätta att Koh Lanta ser ut som tamilska tigrarna dragit förbi i augusti. Koh Samui är så lungt och fridfullt att man skulle behöva pacemaker för att inte somna in helt. Trots vad alla experter på tidningarna säger och tvärt emot vad Lonely Planet tipsar så vill jag bara säga Phuket och Patong! Åk direkt dit och gläds över att du kan gå och handla i västerländska affärer och äta den mat du vill. Efter kyckling och ris i några veckor är det rätt skönt att beställa en pizza som blir levererad. Hyr en bil eller moppe och sök orörda stränder en bit bort. Men kom ihåg detta är bara om ni nödvändigtvis måste åka till Thailand.

Jag låter mer negativ än jag borde, Johanna är nog mer nöjd än jag och mina föräldrar (som fick se det bästa vi hittat) var villiga att åka tillbaka många gånger.

För min del, trots att vi haft en mycket trevlig tid, tror jag att jag varit i Thailand för sista gången. Det finns ju så många andra mycket mer spännande resmål.

Christopher

Inga kommentarer: