söndag 19 augusti 2007

Måndag 13 och tisdag 14 aug -07 / Inget speciellt i Phuket

Vad vissa människor anser som semester, anser jag tråkiga dagar. Vi har haft 2 dagar där vi har badat, läst böcker, tittat på film, lyssnat på regnet, badat lite till, fått mat i magen, lekt på lekparken, handlat mat och druckit fruktshakes (banan är överlägset godast och det kan man göra lätt i sverige också! Den är både söt och krämig.) Idag har vi även varit ute på en åktur i jakt på stränder med lugnt vatten. Vi kollade upp de två södraste stränderna, den ena lika blåsig och den andra full med fiskebåtar. Vi träffade en man som driver ett hotell vid en strandsnutt där det var lugnt, fast lite dyrt, men han förlorade en vän förra veckan i strömmarna. Hans varning var att inte bada med röda flaggor. Detta gjorde oss än mer besvikna att vi inte fann något i vår sökning. Men! På vägen tillbaka gjorde vi en avstickare till något som sett lugnt ut när vi lekt på lekparken vid stranden. Och efter backar som fick mig att må illa av åksjuka och rädsla (en ofta återkommande mardröm är att åka på vägar som är både branta och svängiga och hur jag glider. Fast christopher körde så fint och säkert (J) och jag blundade.) så hittade vi två paradisstränder och lugna sådana. Lycka. Nu kan vi bada på stranden också. För jag måste erkänna att det är ju bl.a. därför jag är här och jag har känt mig olycklig när christopher vägrat, å säkerhetens skull. Så nu hoppas jag att dessa grå moln som hängt över oss hela dagen och gjort oss blöta, skall försvinna och den härliga solen komma fram.

F.ö. så visade sig våra ”kriminella” grannar vara jobbare som är inackorderade här. Så mycket för den spänningen.

Just nu sitter kasper i mitt knä, christopher läser sista sidorna i sin bok (han har inte alls varit ledsen att jag de två senaste kvällarna somnat med barnen kl.20.30, felix leker glatt med en scarfs i poolen och stella på land bredvid, eftersom hon inte vill skölja sitt hår, med en plastbåt och felix blöta shorts. Någon som vet föresten hur man gör med blont hår som antagit en grön nyans?

johanna

Inga kommentarer: